Sport en voeding

Als je sport is het belangrijk om je lijf te voorzien van de juiste voedingsstoffen.
Er bestaan echter veel misverstanden over hoe je dat moet doen.
Wat moet je eten, hoeveel moet je drinken, en wanneer?
Wat is het beste moment van de dag om te sporten? Hoe presteer je optimaal?
Wat heb je nodig om goed te herstellen, en vooral: hoe verbrand je het meeste vet??

Bovendien is er heel veel misleidende informatie over zogenaamde “sportvoeding”.
Onlangs werd in het programma “Radar” weer eens duidelijk hoeveel suiker er wel niet in sportdrankjes zitten: in sommige flesjes 23 klontjes!

Veel mensen proberen zelf van alles uit met voeding. Dat kan best goed gaan, maar er worden ook veel fouten gemaakt. Die zitten hem vaak in een verkeerde verhouding tussen de macrovoedingsstoffen: eiwitten, vetten en koolhydraten. Ook zijn er veel misverstanden over hoeveel energie je eigenlijk bij het sporten verbrandt.

Gevolgen van deze fouten kunnen zijn: een verstoorde stofwisseling en hormoonhuishouding, niet of nauwelijks nog afvallen, niet fit maar vermoeid zijn of overtraind raken.

Hoe moet het dan wel?
Wij helpen je tegen een redelijk tarief met een éénmalige analyse van je sport- en voedingspatroon, en geven advies op maat, waar je zelfstandig mee aan de slag kunt.

Als je sport om gewichtsverlies te bevorderen, kunnen we je ook langer begeleiden. Regelmatig je vetpercentage bepalen en berekenen van je energiebehoefte is dan bijvoorbeeld onderdeel van de vervolgconsulten.

Kijk hier voor onze tarieven.181